Strona główna

Kalendarium 2011

26 XII 2011 - 1 I 2012

Świąteczno-noworoczny obóz zimowy u podnóży Gór Sowich. Będzie okazja do pochodzenia po zasnieżonych górkach, poszusowania na nartach i do spędzenia razem świetnej zabawy sylwestrowej!

Szczegółowe informacje na Forum: Górski obóz zimowy 2011/2012.

Organizatorzy: Zetko, Ewelina
Turcja - pokaz zdjęć
6 XII

Relacja z podróży przez Turcję, od irańskiego pogranicza po Stambuł. W programie wycieczki m.in. zdobywanie Araratu, wschód słońca na szczycie góry Nemrut Dagi, lot balonem nad Goreme, zejście do podziemnych miast w Kaymakli oraz rejs żaglówką po Bosforze... Czyli znajdzie się coś ciekawego dla każdego! Zapraszamy!

Pokaz odbędzie się w siedzibie „Kroków” (DS ZUT #1, Bohaterów Warszawy 55) a początek o godzinie 19:30. Wstęp wolny (jak zawsze).

2 - 4 XII

Weekendowy rajd na południowy-wschód od Szczecina. Coś miłego dla dorosłych i dla dzieci. Będzie bowiem Mikołaj, będą zatem i prezenty, będzie też noc z gitarą i śpiewem!

Szczegóły na Forum: Mikołajki 2011.

Organizator: Marta
22 XI

Śpiewanki

Spędzimy miły wieczór w naszym Klubie, brzdąkając sobie na gitarach i śpiewając do jej dźwięków. Weźcie zatem instrumenty, śpiewniki (jeśli macie) oraz coś smacznego do jedzenia i picia i zapraszamy na godzinę 19:30 do „Slumsów” (Domu Studenckiego nr 1 ZUT, przy Bohaterów Warszawy 55).

Zdjęcie z zeszłorocznego rajdu „Gronie” w Beskidzie Śląskim.
11 - 13 XI

Na długi listopadowy weekend w Góry Kamienne czyli w mało znaną część Sudet na południe od Wałbrzycha. Niewysokie ale piękne góry, urocze miasteczka, wieczory z gitarą, wesoła ekipa, ... Czego chcieć więcej! Zapraszamy!

O szczegółach przeczytacie na Forum: Góry Kamienne - Gronia 2011

Organizator: jvlia
Tadżykistan, Uzbekistan - pokaz zdjęć
8 XI

Tadżykistan, Uzbekistan - pokaz

Pokaz zdjęć i wspomnienia z wyjazdu do dawnych radzieckich republik, naszego członka - Krzysia „Łysego” Marciszewskiego z lata tego roku.

14 - 16 X

Nasz pierwszy jesienny rajd pieszy. Wybierzemy się w głąb naszego województwa - w okolice urokliwego Czaplinka i jego okolic a więc na Pojezierze Drawskie.

Dokładniejsze informacje znajdziecie na Forum: Rajd „Terapia” 2011.

Organizator: Jacek
Trzebież Szczecińska - zdjęcie z jednej z ostatnich Rowerowych Sobót
8 X

Oczko - po raz dwudziesty pierwszy „Zetko” zabierze nas na rowerowy wypad. Planowana trasa: Czepino - Rożnowo - Bielice - Glinna - Szczecin Zdroje (ok. 60-70km). Tradycyjnie będzie ognisko oraz będzie wesoło!

Szczegóły na Forum: Rowerowa Sobota XXI.

3 IX

Już po raz dwudziesty zabraliśmy się na rowerowy wypad organizowany przez „Zetka”.

Więcej o Rowerowych Sobotach przeczytacie na Forum: Rowerowe Soboty 2011.

6 VIII

Jednodniowa impreza rowerowa w okolicach Szczecina. Sierpniowy rowerowy rajd, odbędzie się po dwóch stronach granicy polsko-niemieckiej. Jadąc przez Krakow, Loecknitz, Blankensee oraz Buk, zagościmy na terenie dwóch landów naszych zachodnich sąsiadów. Po drodze tradycyjnie ognisko i być może kąpiel w ktorymś z jezior. O szczegółach przeczytacie na Forum: Rowerowa Sobota XIX.

9 VII

Jednodniowa impreza rowerowa w okolicach Szczecina. Tym razem pojedziemy z Goleniowa do Stepnicy, po czym wrócimy do Szczecina. O szczegółach przeczytacie na Forum: Rowerowa Sobota XVIIII.

Trzebież Szczecińska - zdjęcie z jednej z ostatnich Rowerowych Sobót
11 VI

Na najbliższe sobotnie rowerowanie wybierzemy się w okolice Maciejewa, Mostów i Goleniowa. Szczegóły na naszym Forum: Rowerowa Sobota XVII.

Jaskinia Radochowska - wyjście - zdjęcie ze Studenckiego Rajdu Górskiego „Provizora” 2011 - Góry Bardzkie, Góry Złote
7 VI

Pokaz zdjęć z naszego ostatniego rajdu górskiego - rajdu „Provizora”, na który wybraliśmy się we wschodnią część Kotliny Kłodzkiej - w Góry Bardzkie i Góry Złote.

Wszystkich, którzy na pokaz nie dotarli, zapraszamy do obejrzenia: Góry Bardzkie, Góry Złote - relacja i galeria zdjęć z rajdu.

28 V

Rowerowa Sobota XVI

Tym razem na jednodniową, weekendową wyprawę rowerową pojedziemy za polsko-niemiecką granicę - do Gartz. Po drodze przejedziemy przez Dolinę Dolnej Odry, Puszczę Bukową, Siadło Dolne, Gryfino i Binowo a skończymy w Szczecinie-Zdrojach. Trasa liczyć będzie ok. 70 km, na trasie obowiązkowo ognisko z kiełbaskami.

Zbiórka o godzinie 10:30 przed siedzibą naszego Klubu - na rogu ulic Bohaterów Warszawy i Ku Słońcu - pod „rozkraką”.

Maroko - Atlas Wysoki
24 V

Maroko - pokaz zdjęć

Pokaz zdjęć z wyprawy dwojga naszych znajomych do Maroka. Ich głównym celem było zdobycie czterotysięczników Atlasu Wysokiego (Ras, Timesguida, i najwyższy z nich Jebel Toubkal), ale zwiedzali też miejsca położone bliżej poziomu morza - miasta Marakesz, Essaouira, Casablanka, Rabat, Meknes i Fez a na koniec Tanger. Nasi goście byli więc w wysokich górach, byli na brzegach Oceanu Atlantyckiego i Morza Śródziemnego, w miejscach odludnych i tłocznych. O wszystkich przygodach z podruży, opowiedzą we wtorkowy wieczór w siedzibie naszego Klubu.

Pokaz rozpocznie się o godzinie 19:30. Wstęp wolny.

20 - 22 V

Rajd na Wyspie Wolin i w okolicach.

Szczegóły na Forum: „Vineta” 2011

Możecie też przeczytać i wydrukować sobie ulotkę: Rajd „Vineta” 2011 - ulotka (plik PDF, 85kB).

Organizatorzy: Pszczółek, JakiDoJarek
Wyjście z Jaskini Radochowskiej - Studencki Rajd Górski „Provizora” 2011
29 IV - 3 V

Studencki Rajd Górski „Provizora” 2011. Na 4 dni wybraliśmy się na obrzeża Kotliny Kłodzkiej - w okolice Barda, Złotego Stoku, Radochowa, Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego, a przede wszystkim we wznoszące się nad nimi pasma Gór Bardzkich i Złotych. Spenetrowaliśmy Jaskinię Radochowską, sztolnie dawnej kopalni złota, oglądaliśmy ruiny zamków, piękne kapliczki i stare krzyże, podziwialiśmy piękne krajobrazy... co to się jeszcze nie działo.

Zapraszamy do obejrzenia: Góry Bardzkie, Góry Złote - relacja i galeria zdjęć z rajdu.

Organizator: dawid
Płonia - Lanoponiedziałkowy spływ kajakowy - przeszkoda
25 IV

Spływ kajakowy rzeką Płonią na obrzeżach Szczecina - od Jezierzyc do Dąbia.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć: Płonia - spływ kajakowy.

Organizator: Zetko
Trzebież Szczecińska - ognisko na plaży.
16 IV

Rajd rowerowy w okolicach Szczecina - tym razem pedałowaliśmy przez Puszczę Wkrzańską i nad Zalewem Szczecińskim - przez Police, Trzebież i Tanowo.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: Rowerowa Sobota XV - Puszcza Wkrzańska, Zalew Szczeciński

Szwecja na tandemie - Just married
12 IV

Szwecja - tandemem po Skandynawii - pokaz zdjęć

Nasi goście, członkowie stowarzyszenia Rowerowy Szczecin, w lipcu zeszłego roku, przejechali na swoim tandemie, w asyście innych zaproszonych gośći - rowerzystów, z Placu Lotników na Różankę, gdzie odbyła się ich ceremonia zaślubin.

Skoro ślub był szalony, to i podróż również taka miała być. Zapragnęliśmy pojechać do raju - rowerowego raju, czyli do Szwecji i Danii. Na jednym rowerze, do tego z namiotem i mnóstwem bagaży. Zapowiadały się dwa tygodnie rowerowego szaleństwa z przygodami. A działo się sporo. Były mniejsze i większe awarie, czasem słońce, częściej deszcz, jeszcze więcej deszczu, sztorm na morzu, zmiany planów, chłodne noce i... dużo, dużo więcej. Ale o tym opowiemy osobiście.

Zapraszamy na relację z rowerowej podróży poślubnej po Skandynawii.

Wanda i Tomasz :)

Pokaz zdjęć ze Szwecji.

Zapraszamy na pokaz zdjęć i relację z ich wyprawy. Początek o godzinie 19:30. Wstęp wolny.

8 - 10 IV

Rajd „Odra”

W tym roku wybraliśmy się na wędrówki piesze i rowerowe w okolice Kostrzyna. Noclegi we wsi Owczary niedaleko Odry.

Organizator: Andzia
5 IV

Kurs Pierwszej Pomocy

Każdy turysta na szlaku (ale także i w codziennym życiu) może spotkać się z nietypową sytuacją zagrożenia życia lub zdrowia. Nie zawsze wiemy jak sobie w takich przypadkach radzić. Dlatego raz na jakiś czas warto sobie odświeżyć podstawowe informacje.

Z tej też przyczyny zaprosiliśmy doświadczonego ratownika medycznego, naszą znajomą - Asię, która przeprowadziła nam krótkie szkolenie. Do dyspozycji mieliśmy także fantoma, na którym ćwiczy się masaż serca i sztuczne oddychanie.

Rowerowa Sobota XIV - Czyżby grad podczas przejazdu przez Puszczę Bukową?
26 III

Kolejny rowerowy sezon rozpoczęliśmy od wyprawy przez Puszczę Bukową, jadąc w śniegu, deszczu, błocie. Tradycyjnie, na trasie, nie zabrakło ogniska, choć tym razem leniwie, skorzystaliśmy z takiego już rozpalonego. Nie obeszło się też bez kontuzji, za to choć rowery nie odmawiały posłuszeństwa :)

W galerii możecie obejrzeć kilka zdjęć z rajdu: Rowerowa Sobota XIV - Puszcza Bukowa.

Bałkany - Stary Most w Mostarze (Bośnia i Hercegowina)
22 III

Krzaczing - autostopem przez Bałkany - pokaz zdjęć

Pokaz zdjęć z wyprawy Łukasza Szubińskiego, Eweliny Grymuły i ich znajomych Pawła i Tomka, poprzez Słowenię, Chorwację, Bośnię i Hercegowinę, Czarnogórę, Albanię, Macedonię oraz Kosowo. Przez 7 tygodni podróżowali po Półwyspie Bałkańskim dzięki uprzejmości ponad 90 kierowców. W czasie podróży przybliżyli sobie historię zróżnicowanego etnicznie „Kotła Bałkaoskiego”, zwiedzali, wędrowali po górach i wielokrotnie spali... w krzakach - co zaowocowało stworzeniem przez Łukasza i Pawła - dwóch absolwentów kierunku turystyka i rekreacja - nowego pojęcia - krzaczing :)

Więcej o samej wyprawie, na stronie internetowej www.autostopemprzezbalkany.pl.

Dzień św. Patryka - wieczór irlandzki
15 III

Wesoła irlandzka muzyka, do tego szanty oraz trochę wesołej piosenki „turystycznej” no i... irlandzkie piwo. To wszystko działo się tego dnia w naszym Klubie.

4 - 6 III

Rajd „Babolenie”

Rajd z okazji Dnia Kobiet. Wybraliśmy się na Pojezierze Drawskie, w okolice Złocieńca.

Organizatorzy: Karlo, Mateusz
Kamerun - okolice wioski Rhumsiki na północy kraju
1 III

Podróże po Afryce - pokaz zdjęć

Pokaz zdjęć z podróży po Afryce Marty Zabłockiej z Polskiego Radia Szczecin, która pisze doktorat o polskich reportażach z Afryki. Nasz gość podzielił się refleksjami ze swojej pierwszej podróży na Czarny Ląd czyli do Kamerunu.

Pizza - wieczór włoski
8 II

Wieczór Włoski - Międzynarodowy Dzień Pizzy

Wieczór z pizzą, włoskim winem i dobrym filmem! Podobnie jak rok temu, spotkaliśmy się by uczcić Międzynarodowy Dzień Pizzy.

29 - 30 I

Celem naszego rajdu było... bliżej niesprecyzowane miejsce, zwane Nieznanym. W tym roku w poszukiwaniach trafiliśmy do Gryfic i w ich okolice.

By dotrzeć do celu, musieliśmy rozwiązać wiele zagadek. Szukaliśmy zatem Muzeum Morskiego w Gryficach, śpiewaliśmy o tendrach z Elvisem, wypatrywaliśmy „Płomienia”, piersi na drodze, mieliśmy się zważyć oraz poczuć jak trzyletnie dziecko :) Nie obeszło się bez problemów ale w końcu dotarliśmy do celu wędrówki - miejscowości Trzygłów.

Organizator: Qba
Beskid Śląski - Studencki Rajd Górski „Gronie” 2010
18 I

Pokaz zdjęć ze Studenckiego Rajdu Górskiego „Gronie”. A w zasadzie z dwóch rajdów, bo wspominaliśmy rajd zeszłoroczny jak i ten z roku jeszcze poprzedniego - 2009.

Zdjęcia i relacje z obu rajdów znajdziecie też na stronach:

26 XII 2010 - 2 I

Górski obóz zimowy 2010/2011

Okres świąteczno-noworoczny to zawsze dla nas okazja do wyruszenia w zaśnieżone góry by podziwiać ich piękno tak na pieszo jak i na nartach czy na desce. Tak też zrobiliśmy i tym razem, wybierając się w Beskid Wyspowy. Wyjątkowo, bo w dość kameralnej grupie, spędziliśmy razem ten okres, urządzając sobie również świetną zabawę sylwestrową!